رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

5 راهکار هوشمندانه برای سالم ماندن والدین هنگامی که کودک شما بیمار است

سلامت والدین
فایل ویدیویی این مطلب

 

اگر بیماری به محیط خانه وارد شود و یکی از کودکان گرفتار آن شود چه باید کرد؟ نقش والدین در این مواقع چیست؟ چگونه می بایست از شیوع بیماری در محیط خانه جلوگیری کرد؟ سلامت والدین در چه اولویتی قرار دارد و چگونه در این مواقع خود والدین سالم بمانند؟

هنگامی که یک بیماری مثل کرونا شایع می شود یا فصل یک بیماری مثل آنفولانزا فرا می رسد میکروب ها در سرتاسر محیط های عمومی و خارج از منزل شایع می گردند.

معمولا کودکان به دلیل بی توجهی به مراقبت ها و توصیه ها،  بیشتر از والدین در معرض بیماری می باشند. حضور در محیط هایی مثل کلاس درس، وسایل بازی مشترک، میزهای تحریر و… عامل اصلی انتقال بیماری به کودک می باشد.

نکته بسیار مهم در این شرایط این است که والدین در هنگام بیمار شدن فرزندشان می بایست سعی کنند در بالاترین حالت سلامتی قرار بگیرند.

شما باید سعی کنید تا سالم بمانید و به کودکان کوچک خود کمک کنید. روش های ساده ای جهت مبارزه با میکروب ها و سلامت والدین وجود دارد.

در این مطلب کیدمام 5 راه هوشمندانه برای سالم ماندن والدین در زمانی که کودکان شما بیمار هستند پیشنهاد شده است.

 

راهکارهایی برای سالم ماندن والدین در حین بیماری کودکان

1- دستان خود را بشویید

ساده ترین راه برای اطمینان از سلامت والدین در هنگام مراقبت از کودکان بیمار، شستن دست ها است.

طبق اطلاعیه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، شستشوی صحیح دست ها از بیماری های ناشی از اسهال و عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری می کند.

هنگام کمک والدین به کودک بیمار مانند تعویض پوشک، تمیز کردن کودک یا کمک به کودک در پاک کردن بینی خود، والدین باید فورا از تماس دست با صورت خود خودداری کنند و شستن دست ها انجام دهند.

همچنین می توانید اسپری های ضد عفونی کننده کوچکی را در وسایل و کیف خود داشته باشید و در صورت نبود آب و صابون یا مایع دستشویی از آن کمک بگیرید.

 

2- ضد عفونی کردن محیط خانه

سلامت والدین 1

برای متوقف کردن شیوع بیماری در همه افراد خانواده باید محیط خانه را ضد عفونی کنید. این موضوع بطور خاص به سلامت والدین کمک می نماید.

شما می توانید از محصولات تمیز کننده ای که کلمه ضد عفونی کننده بر روی آنها درج شده است و بطور کلی برای سلامتی خطرناک نمی باشد استفاده کنید.

محصولاتی حاوی آمونیاک یا سفید کننده معمولا میکروب کش بوده و به ضدعفونی کردن محیط خانه کمک می نماید. لازم به ذکر است مطابق تحقیقات انجام شده اسپند نیز به ضدعفونی کردن محیط کمک شایانی میکند.

فقط به یاد داشته باشید گردش هوای تازه در محیط خانه بسیار محیط است و باید هر از چند گاهی جریان هوای تازه در محیط خانه به گردش درآید.

شما می بایست نقاطی را که همه افراد خانواده لمس و یا استفاده می کنند شستشو دهید و ضدعفونی کنید.

سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، درب ها، کنترل از راه دور تلویزیون و هر آنچه که معمولاً در خانه شما مورد استفاده قرار می گیرد، بسته به میزان استفاده می بایست روزی چند بار برای دور نگه داشتن میکروب های موجود ضد عفونی شوند.

هنگامی که فرزند شما بیمار است شستن لباس ها با آب گرم گزینه خوبی برای میکروب زدایی است.

مطالعات ثابت کرده است که آب گرم بیشتر از آب سرد میکروب ها را می کشد.

هنگام شستن لباس های رنگ روشن می توان از سفید کننده بدون کلر و هنگام شستن لباس های رنگ تیره تر در آب گرم ، از سفید کننده کلر استفاده کنید.

 

3- تقویت سیستم ایمنی بدن راهکاری جهت سالم ماندن والدین

هنگامی که بیماری ها شایع شده باشد باید اقدامات احتیاط آمیز بیشتری انجام شود تا بتوانید سالم بمانید و مراقب بچه های بیمار خود باشید.

خواب کافی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد و نقش مهمی در سلامت والدین دارد.

علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی آب و مایعات مصرف می نمایید. نوشیدن مایعات فراوان به طور کلی مهم است و به بدن شما کمک می کند تا به هر نوع بیماری بهتر پاسخ دهد.

همچنین اگر احساس سرماخوردگی و ضعف کرده اید سعی کنید مقدار زیادی ویتامین C یا روی مصرف کنید.

این دو ماده مغذی می توانند به محدود کردن مدت زمان عفونت تنفسی فوقانی یا سرماخوردگی و کاهش مدت زمان علائم حتی پس از شروع سرماخوردگی و سلامت والدین کمک کنند.

 

4- قانون وسایل شخصی

قانون عدم استفاده از وسایل مشترک در خانه ممکن است برخلاف عرف و دور از عقل به نظر برسد زیرا بطور کلی در زمان  عادی ما از خیلی وسایل را بطور مشترک در خانه استفاده میکنیم.

با این حال ، هنگامی که فرزند شما به بیماری هایی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می شود باید تلاش کنید تا از گسترش آن جلوگیری کنید. زیرا اغلب این بیماری ها از طریق تماس دستی گسترش می یابد.

ویروس ها و باکتری ها می توانند از یک ساعت تا چند روز روی سطح مواد استفاده شده زنده بمانند.

به کودک خود حوله های مخصوص، مواد غذایی تک نفره، وسایل غذاخوری و حتی یک خمیردندان جداگانه بدهید.

نکته مهم این است که شما باید از انتقال و گسترش ویروس در محیط خانه جلوگیری کنید. پس طبق این قانون از بازی با اسباب بازی های مشترک در بین فرزندان جلوگیری کنید.

 

همچنین بخوانید: رژیم غذایی سالم خانواده

 

5- ضدعفونی کردن مدام اسباب بازی ها را فراموش کنید

ممکن است شما اصرار به تمیز کردن مداوم اسباب بازی های فرزند خود در هنگام بیماری در طول روز داشته باشید ، اما هر بار که کودک بیمار شما آن وسایل را لمس میکند آنها مجددا آلوده می گردند.

فراموش نکنید برای سالم ماندن والدین می بایست کمترین برخورد با وسایلی که ریسک بالایی از لحاظ انتقال بیماری دارند را داشته باشند.

می توانید هنگامی که کودک شما به سلامتی نزدیک شده است با تمیز کردن وسایل بازی با سرکه سفید، شستن با صابون و آب گرم و سپس شستشو مجدد در سرکه، میکروب ها را به راحتی از بین ببرید.

 

سلامت والدین در مواجه با بیماری کودک بسیار مهم است. در صورتی که شما سرحال و شاداب باشید به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان می توانید با بیماری های اعضای خانواده مقابله کنید.

پس فراموش نکنید با حفط نکات این مطلب کیدمام سلامتی خود را تضمین کنید.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=61694

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا