رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

آیا ورزش می تواند درد زایمان را کاهش دهد؟

ورزش

بدون شک اگر شما قبل از بارداری به انجام تمرین های ورزشی بپردازید و یا در دوران بارداری همچنان به تمرینات سبک ادامه دهید این موضوع در کاهش درد زایمان به شما کمک خواهد کرد.

بیشتر زنان در هنگام زایمان از درد آن واهمه دارند.

اما اگر ماهیچه های بدن با تمرینات ویژه آماده شده باشد درد را کاهش خواهد داد.

البته این ورزش و تمرینات در دوران بارداری همه درد را از بین نمی برد اما روند زایمان را آسان تر و درد را کمتر خواهد شد.

ضمن آنکه انجام ورزش و تمرینات مخصوص می‌تواند از بروز دردهای شایع در دوران بارداری نیز جلوگیری کند.

کیدمام در این مطلب چند تمرین ورزشی را برای کاهش درد زایمان به شما معرفی می کند.

 

تمرین کگل

تمرین کگل یک تمرین راحت و ساده است. ماهیچه‌های کف لگن هنگام انجام تمرین کگل منقبض می‌شود.

با منقبض شدن این ماهیچه‌ها، خون‌رسانی به واژن و مقعد بهبود می‌یابد و دردهای ناشی از هموروئید و یبوست را کاهش می دهد.

 

ورزش چرخش لگن

این تمرین و ورزش ماهیچه‌ های شکم را تقویت می کند و از این طریق باعث کاهش کمر درد‌های دوران بارداری می‌شود.

زمانی که ماهیچه‌ های شکم تقویت شود، احتمال آسیب به کمر کاهش می یابد و مادر باردار پس از زایمان هم کمردرد ناشی از بارداری را تجربه نمی کند.

 

حرکت چمباتمه یا اسکات

در دوران بارداری هورمون‌ هایی در بدن ترشح می‌شود که روی ماهیچه‌ها تأثیر دارد و اصطلاحا آنها را شل می‌کند.

با انجام حرکت اسکات، ماهیچه‌های ران و لگن تقویت می‌شود.

قوی بودن ران و لگن، فشار ایجاد شده در بارداری را از روی این دو عضو برمی‌دارد.

این ورزش برای کمتر شدن درد‌های این ناحیه هنگام بارداری و زایمان موثر است.

 

تمرین حرکت کابلر

لگن هنگام زایمان باید باز شود تا زایمان صورت بگیرد.

باز شدن لگن هنگام زایمان، یکی از عوامل ایجاد درد زایمان است.

شما می‌توانید با انجام حرکت کابلر در طول بارداری به باز شدن لگن کمک کنید و هنگام زایمان درد کمتری داشته باشید.

باز شدن لگن در دوران بارداری باعث می‌شود لگن پس از زایمان نیز زودتر به حالت اولیۀ خود بازگردد.

 

همچنین بخوانید: ورزش در سه ماه آخر بارداری مجاز یا ممنوع؟

 

ورزش‌ های تنفسی

ورزش‌ های تنفسی می‌تواند نقش مهمی در کاهش دردهای رایج دوران بارداری داشته باشد.

از جمله ورزش‌های هوازی مناسب در بارداری می‌توان از یوگا، پیاده‌ روی و شنا نام برد.

یوگا استرس‌های شما را برطرف می‌کند و باعث می‌شود با خیال آسوده‌تری بارداری خود را طی کنید.

شنا هم می‌تواند در کاهش دردهای پشت کمر مفید باشد و پیاده‌ روی نیز در اکسیژن‌ رسانی بیشتر، افزایش قدرت و استقامت به شما کمک می‌کند.

 

ورزش بالا و پایین بردن ران در حالت خوابیده به پهلو

این حرکت با تقویت ماهیچه‌های کمر از بروز دردهای ناشی از بارداری جلوگیری می‌کند.

برای انجام این حرکت، ابتدا روی پهلو دراز بکشید، پایی که در زیر قرار دارد را از زانو خم کنید و دیگری را صاف نگه دارید، سپس پایی که صاف است را از مفصل ران، بالا و پایین ببرید.

با انجام این حرکت، زمان زایمان شما کوتاه‌ تر خواهد شد و دردهای معمول دوران بارداری به مرور مرتفع می‌شود.

 

ورزش حرکت زن زیبا

وجود استرس و نگرانی‌های بیش از حد، بارداری را سخت خواهد کرد.

انجام حرکت زن زیبا می‌تواند برای از بین بردن استرس‌های بارداری مفید باشد.

برای انجام این حرکت باید در حالت ایستاده، کف دست‌های خود را بالای سرتان به هم بچسبانید.

پاهایتان را باز کنید و پنجۀ پاها را به سمت بیرون قرار دهید و درادامه زانوهایتان را خم و راست کنید.

برگرفته شده از: مادرشو

 

 

اینستاگرام کیدمام

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=58916

اشتراک گذاری این مطلب

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

کیدمام را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

به بالای صفحه بردن