رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

 داستان زنان بارداری که نوزادشان در زمان ویروس کرونا به دنیا آمدند

بارداری در کرونا

اگرچه انتشار ویروس کرونا در دنیا یکی از سخت ترین زمان ها را برای زنان باردار رقم زد و همه چیز را تغییر داد، اما بی شک این ویروس نتوانست واقعیتهای زندگی را تغییر دهد. بارداری و زایمان در شرایط ویروس کرونا یکی از این واقعیت ها است.

خانم ها همچنان به بارداری خود ادامه می دهند و حتی در زمانی که همه خانواده ها در قرنطینه خانگی هستند و بیمارستان ها از ظرفیت بیشتری برخوردار شدند زایمان ها همچنان ادامه دارد.

شاید شنیدن داستان مادرانی که مجبور شدند به خاطر ویروس کرونا به تنهایی و دور از خانواده زایمان کنند و یا مدتی از نوزادشان جدا شوند برای کسانی که  در این شرایط باردارند سخت باشد اما کیدمام با روایت این داستان ها در نهایت به شما ثابت خواهند کرد که مادران حتی در سخت ترین شرایط  نیز قوی هستند.

 

داستان مادر بارداری که در کرونا دو قلوهایش را در حالت کما به دنیا آورد

این مادر که آتلانتا چهارمونیک نام دارد تولد دوقلوهایش را در 24 مارس (22 اسفند) به یاد نمی آورد ، زیرا در زمان زایمان و همزمان با کرونا او در حالت اغما بود و هنگام تولد نوزاد با کرونا یا کووید 19 می جنگید.

اما امروز که او این داستان را برای ما روایت می کند در کنار همسر و دو فرزند بزرگتر و دوقلوهای دلبند خود  قرار دارد و خانواده شان کامل شده است.

این مادر می گوید: “بدترین قسمت ماجرا این بود که از خواب که بیدار شدم ، به پایین نگاه کردم و دیدم دیگر شکم بزرگی ندارم و هیچ نوزادی در کار نیست.” همزمانی بارداری و زایمان و کرونا یک کابوس در آن لحظه بود.

بلافاصله با نگرانی پرسیدم بچه های من کجا هستند؟ و در این موقع پرستار به من گفت که حال بچه ها خوب است نگران نباشید. زایمان در حالتی که مبتلا به کرونا بودید به خوبی انجام شده است.

آن نوزادان کوچک هم اکنون در خانه هستند و مادر دوقلوها از کارکنان پزشکی بسیار سپاسگزار است که برای نجات جان او و زندگی دوقلوهايش ، تلاش زیادی کردند.

این مادر می گوید: “خوشحالم ، حالا خانواده کامل شده است و ما باید اتفاق تلخ قبلی را فراموش کنیم و در کنار هم یک شروع جدید داشته باشیم.”

 

بارداری در کرونا 1

 

دیدار نوزاد و مادری که در حال ابتلا به ویروس کرونا او را به دنیا آورد

آنجلا پرماچنکو به عنوان یک متخصص تنفسی ، در زمان انتشار ویروس کرونا می توانست در خط مقدم مبارزه با ویروس قرار داشته باشد ، اما چون باردار بود متخصص زنان و زایمان به او توصیه کرد که از زمان انتشار بیماری همه گیر کرونا دست از کار بکشد و محل کار خود را ترک کند.

او در ماه فوریه (بهمن ماه) و در سه ماهه سوم کار خود را ترک کرد ، اما در اواخر ماه مارس (فروردین ماه 99) به دلیل داشتن تب بالا در همان بیمارستان بستری شد.

او هشت روز بعد در حالی که در هفته 33 بارداری و در حالی که مبتلا به کرونا بود به کما رفت و با دستگاه های تنفسی زنده بود.

همسر و خواهر دوقلوی او بسیار نگران بودند ولی حالا به طرز باورنکردنی تسکین یافته اند.

 پریماچنکو در نهایت در برابر این بیماری پیروز شد. او زنده ماندن خود را به عنوان یک بازمانده از حمله ویروس کرونا معجزه زندگی میداند.

اما معجزه فقط زنده ماندن او نبود بلکه او در حالیکه با ویروس کرونا می جنگید و شرایط سختی داشت، زایمان هم کرد و نوزاد خود را سالم به دنیا آورد.

بیش از دو هفته از زمان تولد فرزند دوم پرماچنکو در تاریخ 1 آوریل (13 فروردین) گذشته بود ، اما پریماچنکو هیچ حسی نداشت چراکه او در اغما بود و با ویروس کرونا میجنگید.

هنگامی که او یک هفته بعد در 6 آوریل (18 فروردین) از خواب بیدار شد شکم او از بین رفته بود و او فهمید که نوزاد او یک هفته زودتر متولد شده است.

او می گوید: سرانجام پس از یک سری آزمایشات نتیجه ابتلا به کووید-19 منفی شد و این بدان معناست که او اجازه دارد تا پس از مدتی با دخترش آوا در NICU ملاقات کند. طبق گفته پریماچنکو ، آوا کوچولو این هفته مرخص میشود.

خواهر دوقلوی او این اتفاق بارداری و زایمان در کرونا را یک معجزه میداند.

“او گفت وقتی بهوش آمد از ترس به پایین نگاه نمی کرد، او ترسیده بود ، اما پرستاران و کارکنان بیمارستان به او اطلاع دادند که صاحب دختر زیبایی شده و حال نوزادش خوب است.

پریماچنکو هفته گذشته پس از 17 روز بستری بودن در بیمارستان بالاخره مرخص شد و او این خاطره را یک معجزه می داند و شاکر تولد آوا ست.

او آوا را “مبارز کوچک” می نامد و برای زنده نگه داشتن مادر و دختر، از کارکنان بیمارستان سپاسگزار است.

 

مادری که پس از بهبودی از کرونا فرزندش را ملاقات کرد.

طبق گزارش های مختلف، یکی دیگر از مادران بارداری که توانست پس از پیروزی بر بیماری کرونا نوزاد خود را در آغوش بگیرد و تقریباً دو هفته پس از تولد وی ، در ماه آوریل (فروردین) پسر دلبندش را ببیند.

نوزاد این مادر در اورژانس متولد شد و مادرش به مدت 11 روز در اتاق ایزوله بود.

اما حالا سوریانو و نوزادش در کنار همسر خود و سه فرزند بزرگترشان در خانه هستند.

زمان ترخیص این مادر از بیمارستان، کادر پزشکی برای او جشنی ترتیب دادند چراکه معتقد بودند “این لحظه یک اتفاق ارزشمند و انسانی است.”

بی شک هم مادران و زنان بارداری که توانستند در این شرایط سخت و ویروس کرونا فرزندان خود را سالم به دنیا بیاورند و بر بیماری غلبه کنند و هم کادر درمانی که تلاش کردند تا مادر و نوزاد را سالم نگاه دارند هر دو به مثابه قهرمانانی هستند که زندگی را دوباره از نو آفریدند.

 

همچنین بخوانید: کار در منزل را در دوران قرنطینه شیرین کنید.

 

ویروس کرونا در همین مدت کوتاه تغییرات عمده ای در سبک زندگی ما انسان ها به وجود آورده است. اما همانطور که در این مطلب کیدمام نیز خواندید، زندگی با تمام زیبایی هایش همچنان جاری است.

اگر شما هم باردار و یا در آستانه زایمان هستید، نگران این روزها و ویروس کرونا نباشید؛ مادران بسیاری از سراسر دنیا به لطف خداوند قادر در شرایط مشابه شما به خوبی از عهده این موضوع برآمده اند.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=62464

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا