رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

کار در منزل را در دوران قرنطینه شیرین کنید

کار در منزل

با شیوع جهانی ویروس کرونا (کووید-19) بسیاری از سازمان ها، کارمندان خود را تشویق به کار کردن در منزل و از راه دور میکنند.

علاوه بر این مدارس تعطیل شده و بیرون رفتن از منزل خطرناک است. در نتیجه کودکان با وقت آزاد بسیار زیادی باید در خانه بمانند.

کودکان ممکن است از اوقات فراغت خود لذت ببرند ، اما وجود آن ها در خانه ، شرایط را برای والدین شاغلی که مجبورند کار در منزل را تجربه کنند، سخت میکند.

اگر شما جزو آن دسته از والدین شاغل هستید که مجبورید در خانه همزمان با کار شرکت با فرزندانتان نیز سر و کله بزنید، کیدمام برای شما چند توصیه مفید دارد:

 

در ایام قرنطینه کار در منزل را آسان کنید؛

صبح ها زود از خواب بیدار شوید

بهتر است صبح چند ساعتی زودتر از فرزندانتان از خواب بیدار شوید و این چند ساعت اضافه را در آرامش و به دور از حواس پرتی های معمول صرف انجام وظایف کاری مهم ، برنامه ریزی و زمان بندی کارهایتان و کنید.

 

هنگام کار در منزل ، زمان بندی داشته باشید

کار در منزل به این معنا نیست که برنامه روزمره خود را رها کنید.

بعد از بیدار شدن از یک برنامه روزانه مشخص به مانند روز های کاری معمولی گذشته پیروی کنید و فرض کنید مانند گذشته قرار است به سرکارتان بروید.

حتی با وجود فرزندانتان نیز سعی کنید به اندازه ساعات کاری محل کارتان در خانه کار کنید.

 

کار در منزل

 

از خواب روزانه فرزندانتان بهترین استفاده را کنید

از زمان خواب روزانه فرزندتان برای کار در منزل و رسیدگی به وظایف و تماس های مهم که نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارند استفاده کنید.

اگر فرزندانتان به اندازه ای بزرگ هستند که دیگر در طول روز نمیخوابند سعی کنید آنها را مشغول فعالیت هایی از قبیل مطالعه کتاب های جالب و انجام بازی های سرگرم کننده  کنید.

 

هنگام کار در منزل انعطاف پذیر باشید

گاهی اوقات فارغ از اینکه شما چقدر تلاش میکنید ممکن است فرزندانتان نخوابند یا نتوانید آنها را سرگرم کنید، در چنین شرایطی انعطاف پذیر باشید.

بنابراین میتوانید کار در منزل را هنگام شب وقتی که بچه های خواب هستند یا هنگام صبح که هنوز بیدار نشده اند انجام دهید.

 

یک پرستار بچه استخدام کنید

ممکن است شرایطی داشته باشید که در آن همزمان قادر به انجام کار و نگهداری از فرزندانتان نباشید در نتیجه وقت را تلف نکنید و حتما به دنبال کمک گرفتن از  یک پرستار بچه باشید.

بسته به الزامات شغلی تان یک پرستار نیمه وقت یا تمام وقت را موازی با زمان کار در منزل استخدام کنید.

 

یک مکان مشخص را برای کار در منزل اختصاص دهید

شاید شما با کار کردن در روی تخت یا کاناپه احساس راحتی داشته باشید. اما با این حال زیادی راحت بودن هم کمکی چندانی به شما نمیکند! مخصوصا با حضور فرزندانتان زمانیکه مشغول بازی یا تماشای تلویزیون هستند.

یک فضای کاری مشخص را در خانه برای کار در منزل اختصاص دهید.

این کار نه تنها به شما کمک میکند که از حواس پرتی ها به دور بمانید بلکه طرز نشستن شما را نیز اصلاح میکند و باعث میشود بعد از اتمام کارتان که اتاق را ترک میکنید احساس رضایت و موفقیت داشته باشید.

 

به فرزندانتان توجه کنید

ممکن است فرزندانتان برای جلب توجه شما تلاش زیادی کنند. آنها تا زمانیکه به آنها توجه نکنید به  این کار ادامه میدهند!

در زمان استراحت تان با فرزندانتان وقت بگذرانید، آنها را سرگرم کنید و به آنها توجه کنید. با ترفندهای معرفی شده در کیدمام نیز می توانید آرامش را در خانه حکمفرما کنید.

بهترین مزیت کار در منزل این است که شما علاوه بر این که کارتان را در خانه انجام میدهید میتوانید اوقات خوشی را نیز با فرزندانتان داشته باشید.

 

برای حواس پرتی ها و اختلالات آماده باشید

با وجود بچه ها حتی اگر شما همه چیز را به خوبی برنامه ریزی کرده باشید، حواس پرتی ها و اختلالاتی هنگام کار در منزل به وجود خواهند آمد!

سعی کنید بچه ها را از طریق علامت های غیر کلامی متوجه کنید که ساکت باشند. مانند گره زدن روبان به درب اتاق و یا چسباندن یک برگه به پشت درب اتاق، زمانی که مشغول یک تماس کاری مهم هستید.

همچنین در تنظیمات تلفن همراهتان صداهای پیش زمینه را در هنگام تماس خاموش کنید. سعی کنید تمام چیزهایی که حواس شما را در زمان کار در منزل پرت میکند مدیریت کنید.

 

برای فرزندانتان برنامه ریزی داشته باشید

با وجود تعطیلی مدارس و مهدکودک ها ، برنامه روزانه همیشگی کودکان مختل شده است.

گرچه شما میتوانید برای آنها یک برنامه جدید مدون کنید و زمانی را برای وعده های غذایی ، خواب روزانه و سایر فعالیت های آنها مشخص کنید.

این کار میتواند که به شما کمک کند که در عین حال که برنامه خودتان را هنگام کار در منزل پیش میبرید فرزندانتان را هم در طول روز مشغول نگه دارید.

 

کار در منزل

 

هنگام کار در منزل گاهی اوقات کوتاه بیایید

زمانیکه یک تماس ضروری یا یک کار مهم دارید میتوانید مدت زمانی را جهت استفاده فرزندتان از وسایل الکترونیکی مانند رایانه و تبلت اختصاص دهید.

البته ممکن است از این کار احساس خوبی نداشته باشید اما زمانی که یک کار فوق ضروری دارید این کار ممکن است بهترین گزینه باشد.

 

با آنها صحبت کنید

با فرزندانتان صحبت کنید و به آنها وضعیت جاری را در خصوص کار در منزل توضیح دهید.

اگر فرزندانتان به قدر کافی بزرگ هستند که مسائل را درک کنند به آنها بگویید که چگونه شیوع ویروس کرونا وضعیت روزانه شما را تغییر داده است و اینکه زمانیکه در حال کار در خانه هستید از آنها چه  انتظاراتی دارید.

 

وظایف خود را از یکدیگر مجزا کنید

در خانه نقش و وظایف خود را به عنوان پدر یا مادر و به عنوان یک کارمند از یکدیگر جدا کنید و برای هر کدام به طور جداگانه وقت بگذارید بدون اینکه آنها را با هم درآمیخته کنید.

وگرنه در نهایت احساس خواهید کرد که هیچکدام از نقش های خود را هنگام کار در منزل به درستی انجام نداده اید!

وقتی در اتاق کارتان هستید درب را ببندید و بدون حضور فرزندتان کار کنید و در عوض زمانی که در زمان استراحت خود هستید و یا کارتان تمام شده است آن اتاق را ترک کنید و از گذراندن وقت خود با فرزندتان لذت ببرید!

 

با همسر شاغل خود همکاری کنید

اگر شما و همسرتان مجبور هستید از خانه کارها را انجام دهید، پس با او راجع به وضعیت خود گفت و گو کنید چرا که هر دو شما وضعیتی مشابه دارید.

داشتن یک رابطه خوب با همسر در بسیاری از مواقع از جمله در این شرایط کار را برای شما آسان میکند.

بسته به میزان مشغله های کاری تان در خانه، زمان و وظایف خود را با یکدیگر تقسیم کنید و به صورت نوبتی به وظایف کاری و نگهداری از فرزندانتان بپردازید.

 

کار در منزل در زمان قرنطینه می تواند سخت باشد اما اگر توصیه های این مطلب کیدمام را انجام دهید مطمئن باشید به یک تجربه شیرین تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=62311

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا