رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

معرفی مشاغل مناسب مادران و زنان خانه دار

مشاغل مادران

مشاغل و کارهای پاره وقت مناسب مادران و زنان خانه دار

مادر شاغل بودن به خصوص اگر مجبور باشید برای کسب درآمد زمانی را دور از فرزندان خود سپری کنید، می تواند سخت باشد.

با این حال مشاغلی در خارج از خانه وجود دارد و مناسب مادران و زنان خانه داری است که می خواهند هم وقت برای پختن کیک و درست کردن غذا داشته باشند و هم فرصت کافی برای در کنار فرزندان خود بودن و هم فرصتی برای کسب درآمد، و این مشاغل پاره وقت را می توان با تقسیم ساعت کاری در هفته در کنار گذراندن وقت با خانواده انجام داد.

اگرچه بیشتر مشاغل و کسب و کارها انعطاف پذیری لازم را برای مادران فراهم نمی کنند، اما مسیرهای شغلی بسیاری وجود دارد که بیشتر مناسب مادران و یا سرپرست خانواده می باشد.

در این مطلب کیدمام به معرفی پنج شغل مناسب مادران می پردازیم که مادران می توانند در کنار وظیفه مهم مادری و خانه داری، از این مشاغل درآمد مناسبی را کسب نمایند.

لازم به توضیح است مطابق قوانین رسمی بسیاری از کشورها از جمله ایران، خانه داری نیز جزو مشاغل مهم محسوب می گردد ولی در این مطلب به سایر مشاغلی پرداخته می شود که درآمد ریالی را برای مادر به ارمغان بیاورد.

 

مشاغل عالی برای زنان خانه دار

1- معلمی و تدریس خصوصی

اگر می خواهید به طور نیمه وقت کار کنید و در طول هفته برای بچه های خود وقت داشته باشید، باید معلم یا مربی خصوصی شوید.

البته خصوصی بودن تدریس به معنای برگزاری کلاس یک نفره نیست و شما می توانید برای گروه های چند نفره نیز کلاس برگزار کنید.

به طور سنتی و در گذشته معلمان بیشتر روزهای خود را در کلاس می گذرانند و به کودکان آموزش می دهند، اما این روزها مشاغل مختلف و زیادی برای معلمی و تدریس در دسترس است.

امروز مادران و زنان خانه دار می توانند موضوعات مختلفی را به کودکان یا بزرگسالان آموزش دهند و تدریس و آموزش می تواند به صورت حضوری یا از طریق اینترنت (از طریق ویدیو کنفرانس یا تماس تصویری یا سایر نرم افزارهای موجود) انجام شود.

شما می توانید برنامه ریزی و زمان بندی مناسبی را برای آموزش و تدریس انتخاب کنید که با زمان های در کنار خانواده بودن و مراقبت از کودکان و انجام امور منزل تداخل نداشته باشد و از سوی دیگر بخشی از زمان هفته (ساعات مشخص در روز) را به تدریس اختصاص دهید.

به خاطر داشته باشید مردم همیشه به دنبال معلمین در موضوعاتی مانند فراگیری ریاضی، زبان انگلیسی و یا سایر زبانها و یا موضوعات ورزشی می باشند.

 

از سوی دیگر با پیشرفت جوامع و درک نیاز دانش آموختگی و همچنین افزایش مشغله مردم و محدود بودن زمان های آنها، تقاضای شغل معلم یا مربی خصوصی رو به افزایش است.

بنابراین زنان خانه دار و مادران می توانند در هر یک از موضوعات علمی، هنری، ورزشی و غیره که مورد تقاضا باشد، کسب درآمد نمایند.

نکته جالب دیگر در مورد مشاغل معلمی یا مربی بودن این است که شما همیشه تعطیلات رسمی مانند روزهای جمعه را می توانید تعطیل کنید و زمان خود را بطور کامل به همسر و یا فرزندانتان اختصاص دهید.

در حال حاضر نیز با توجه به شرایط بیماری همه گیر کرونا (COVID-19) که باعث تعطیلی مدارس شده است، موضوع آموزش آنلاین بیشتر از گذشته موجب استقبال و پذیرش خانواده ها قرار گرفته است و این موضوع به عنوان یک فرصت برای تدریس آنلاین است.

همچنین کار در منزل در دوران قرنطینه نیز افزایش داشته است و این موضوع به پذیرش همگانی توانایی انجام برخی مشاغل در منزل نیز کمک شایانی کرده است.

فقط به خاطر داشته باشید ایجاد محیط مناسب و آرام و اتصال مناسب به اینترنت هنگام تدریس آنلاین جهت برای برقراری ارتباط و تعامل مناسب ضروری است.

حتما قبل از تدریس آمادگی لازم را داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به تدریس بپردازید.

 

2- آرایشگری

اگر به پوست، مو، ناخن و زیبایی علاقه دارید و از طرفی خواهان کاره پاره وقت نیز هستید پس باید آرایشگر شوید.

آرایشگر به شخصی گفته می شود که در طیف وسیعی از تکنیک های زیبایی شناسی آموزش دیده باشد و خدمات متنوعی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه دهد.

اکثر متخصصان زیبایی در زمینه های مو، آرایش، ناخن یا مراقبت از پوست تخصص دارند اما شما می توانید دوره های مختلفی در زیبایی درمانی را پشت سر بگذارید تا خود را به یک متخصص زیبایی تبدیل کنید.

دوره های آنلاین یا حضوری زیادی در خصوص زیبایی شناسی و یا مراقبت از پوست، مو و ناخن وجود دارد که می توانید جهت توسعه دانش خود از آنها بهره ببرید.

وقتی کار زیبایی و آرایشگری را شروع می کنید ممکن است مجبور باشید چند ماه تمام وقت کار کنید، زیرا باید مشتری هایی برای خود ایجاد کنید و به مردم نشان دهید چه کاری می توانید انجام دهید.

بنابراین چه در یک سالن زیبایی کار می کنید و یا در گوشه منزل خود، مشاغل و کارهای پاره وقتی مثل آرایشگر بودن برای مادرانی که می خواهند در طول هفته وقت خود را با فرزندانشان بگذرانند یک کار عالی است.

 

3- حسابداری

اگر شما تحصیل کرده رشته حسابداری هستید و یا علاقمند به این رشته و در حساب و کتاب و تجزیه و تحلیل صورت های مالی تبحر دارید می توانید یک حسابدار پاره وقت عالی باشید.

حسابدار از جنبه های مختلف اداری و مالی از یک کسب و کار یا سازمان مراقبت می کنند و سوابق مهمی را مرور می کنند.

حسابداران معمولاً وظیفه دارند گزارشهایی را براساس اطلاعاتی که در صورتهای مالی و معاملات سازمان می یابند ایجاد کنند که این موضوع به شرکت کمک می کند تا بداند که در طول سال چه میزان درآمد کسب و به چه شکلی هزینه می کند.

حسابداری برای مادران و زنان خانه دار یک شغل عالی است زیرا در صورت داشتن تجربه در این نوع شغل، همیشه فرصتی برای کار پاره وقت وجود دارد.

سازمان ها و شرکت های زیادی به دنبال حسابداران خبره هستند و دریافت موقعیت پاره وقت در این زمینه نسبت به سایر مشاغل ها آسان تر است.

نکته جالب دیگر در مورد حسابداری این است که بیشتر کارها به صورت آنلاین انجام می شود، بنابراین می توانید این شغل را در حالی که در خانه با فرزندان خود هستید، انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: چالش های یک مادر مجرد و نحوه مقابله با آنها

 

4- تولید محتوا

مشاغل مادران

اگر در نوشتن یا ایجاد محتوا و یا ویرایش آن مهارت دارید و می خواهید به صورت نیمه وقت کار کنید، باید نویسنده محتوا شوید.

این روزها بسیاری از مشاغل و شرکتها به دنبال نویسندگان و ویراستاران جهت تهیه بروشور و مجله، به روز رسانی شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و غیره می باشند.

در عصر فناوری و گسترش خارج از وصف دنیای مجازی، شما می توانید با تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل یا تولیدکننده محتوا درآمد خوبی کسب کنید.

اما بهترین قسمت در مورد نویسنده مستقل بودن این است که می توانید مشاغلی را که انتخاب می کنید که متناسب با سلیقه یا تخصص شماست.

همچنین اگر کار بیشتری می خواهید می توانید در طول یک ماه چند پروژه را به عهده بگیرید و همچنین در ماه هایی که به زمان بیشتری برای بودن در کنار فرزندان خود نیاز دارید، کمتر به این کار بپردازید.

از سوی دیگر با توجه به اینکه شغل تولید محتوا از طریق کامپیوتر یا موبایل انجام می شود، درنتیجه بسیار مناسب مادران و زنان خانه داری است که به هیچ عنوان امکان انجام کار حضوری و تمام وقت را ندارند که این موضوع یک نقطه قوت عالی است.

 

5- مشاغل خانگی

اگر شما یک سرگرمی یا فعالیتی دارید که انجام آن را دوست دارید و برای آن در بیرون از منزل تقاضا وجود دارد و فکر می کنید می توانید آن را تأمین کنید، باید شروع به کار خود کنید.

برای راه اندازی مشاغل خانگی در ابتدای کار نیاز به کار زیادی لازم است به خصوص اگر قبلاً هیچ مشاغلی را اداره نکرده اما این موضوع می تواند راه حلی عالی برای کسب درآمد بدون انجام کار بیرون از منزل باشد.

اداره مشاغل شخصی به شما امکان می دهد رئیس خود باشید بنابراین می توانید انتخاب کنید که چه زمان هایی کار کنید و در نتیجه فرصت کافی برای مراقبت از فرزندان خود را دارید.

 

البته که کسب درآمد، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد بنابراین شما باید سخت تلاش کنید تا به سوددهی برسید اما اگر از کاری که انجام میدهید لذت می برید مطمئنا در طولانی مدت به اهداف خود می رسید.

فقط در ابتدای کار مطمئن شوید که از حجم و سفارش های محدودی شروع کنید تا بتوانید سطحی از حجم کار را پیدا کنید که مناسب شما و سبک زندگی شما باشد.

مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه فروش غذاهای نیمه پخته متمرکز است قبل از اقدام به انجام سفارشات بزرگ، با انجام چند سفارش برای دوستان و خانواده خود و برای چند مشتری محدود در چند هفته اول کار خود را شروع کنید.

مثال های زیادی برای راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی وجود دارد مانند:

  • انواع گلدوزی
  • فروش گل و گیاه
  • خیاطی
  • تهیه غذا
  • پخت کیک
  • شکلات پزی
  • تهیه انواع سبزیجات تازه بسته بندی
  • فروش انواع ترشی جات

و خیلی از مواردی که در محیط خانه و با سرمایه اندک قابلیت انجام دارد.

 

بیشتر بخوانید: ایجاد آرامش در خانواده با رعایت این نکات طلایی

 

بسیاری از زنان خانه دار و مادران علیرغم نیاز مادی، توانایی و فرصت حضور در خارج از منزل را به مدت طولانی ندارند.

در این مطلب کیدمام با پنج شغل پاره وقت و مشاغل عالی مخصوص مادران آشنا شدیم که انعطاف زیادی در زمانبندی انجام امور دارند و برای شما درآمد خوبی هم خواهند داشت.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=63337

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا