رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

فواید بی نظیر تیراندازی برای کودکان

تیراندازی کودکان

رشد و پرورش کودک امری پیچیده و نیازمند دقت نظر والدین است. حتی سرگرم کردن کودک صرفا با نگاه گذران وقت هم نباید موجب اثرات سوء رفتاری در کودک گردد. تیراندازی از جمله سرگرمی هایی است که علاوه بر ایجاد اوقات فراغت مثبت برای کودکان و نوجونان ، اثرات فوق العاده ای در رشد و پرورش کودک دارد.

همه ما فعالیت ها و بازی هایی  را در دوران کودکیمان به خاطر داریم که روز ها ، هفته ها و ماه ها ما را سرگرم میکردند و از انجام آنها لذت میبردیم.

کودکان امروز هم از این امر مستثنی نیستند و اکثر تجربیاتی که آنها در زندگی می آموزند حول محور سرگرمی ها و فعالیت هایشان میچرخد.

امروزه برای کودکان زیادی تیراندازی جزو سرگرمی های مورد علاقه شان می باشد.

 

این سرگرمی بیشتر در بین پسرها طرفدار دارد اما دخترهای زیادی در سراسر دنیا و حتی ایران هستند که علاقمند به این ورزش و سرگرمی می باشند و حتی در سنین بالاتر به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در این رشته مشغول به فعالیت می باشند.

فواید و دلایل متعددی وجود دارند که تیراندازی را تبدیل به یک فعالیت ارزشمند برای کودکان میکنند.

این فواید کلی بوده و در مورد همه کودکان فارغ از سن آنها صدق میکند. کیدمام در این مطلب به محسنات تیراندازی به عنوان سرگرمی و حتی نگاه حرفه ای می پردازد.

در دین مبین اسلام نیز بر آموزش دو بازی و سرگرمی و حرفه به کودکان تاکید ویژه شده است که یکی از آنها تیراندازی می باشد.

پس اگر کودک شما هنوز با این سرگرمی آشنا نیست و یا شما به دنبال یک راه حل جامع برای سرگرمی مثبت کودک می گردید، برای امتحان کردن و معرفی آن ، هیچ زمانی بهتر از همین حالا وجود ندارد!

 

فواید تیراندازی با کمان

تیراندازی صبر را به کودکان آموزش میدهد

هر کسی که قدری با کودکان سروکله زده باشد میداند که عموما صبر و حوصله از نقاط قوت آنها نیست و به عبارتی بی صبری جزو ویژگی های بارز کودکان است.

صبر یکی از فضیلت های اخلاقی میباشد که هر کسی برای موفقیت در زندگی به آن نیاز دارد.

ورزش تیراندازی میتوانید علاوه بر سرگرمی ، صبوری و آرامش را در کودک تقویت کند.

اصول اساسی و بنیادی تیراندازی بر صبر و بردباری استوار است. کودک در هنگام تمرین تیراندازی باید صبور باشد چرا که مهارت در این رشته ، یک شبه به دست نمی آید.

همچنین حوصله به خرج دادن در هنگام هدف گیری و کنترل قاعده مند تنفس از نکات کلیدی دیگر تیراندازی می باشند.

کودکانی که تیراندازی را تمرین میکنند، ارزش صبور بودن را درک کرده و تحمل و صبوری در سایر بخش ها و جنبه های دیگر زندگی روزمره خود به کار می برند.

 خود این ویژگی به تنهایی کافی است تا تیراندازی را به یک فعالیت ارزشمند برای کودک شما تبدیل کند.

 

تیراندازی کودکان

 

تیراندازی کودکان را تشویق به گذراندن وقت در بیرون از منزل میکند

ما در دوره ای زندگی میکنیم که بازی های کامپیوتری و رسانه ها از جمله تلویزیون ذهن کودکان را اسیر خود کرده اند و این دلیلی است که کودکان به جای اینکه در بیرون از منزل از بازی در یک روز آفتابی لذت ببرند ترجیح میدهند در منزل بمانند.

تیراندازی با فراهم آوردن یک سرگرمی بیرون از منزل میتواند به سرعت این مشکل را حل کند.

تیراندازی فعالیت جذابی بوده و میتواند کودک را وابسته خود کند و این یکی از بهترین وابستگی هایی است که کودک میتواند داشته باشد.

چرا که اگر کودکتان به تیراندازی عادت کند دیگر نیازی نیست از او خواهش کنید که وسایل الکترونیکی اش را رها کرده و مقداری از وقتش را در بیرون از منزل بگذارند. در عوض باید منتظر بمانید که در زمان غروب آفتاب، او از تیراندازی خسته شده و به منزل بازگردد.

 

حتما بخوانید: تاثیرات مثبت و منفی تلویزیون برای کودک

 

تیراندازی روابط کودکان را گسترش میدهد

با وجود محبوبیت تیراندازی در بین کودکان حتما در هر محله ای چند کودک علاقه مند به آن پیدا میشود و این زمینه مشترک به کودکان کمک میکند که دور هم جمع شده و تیراندازی را تمرین کرده و با یکدیگر مسابقه دهند و به دنبال آن دوستان جدیدتری پیدا کرده و مهارت های اجتماعی و فعالیت های تیمی خود را گسترش دهند.

در صورتی که در کودک خود را یک باشگاه آموزش تیراندازی ثبت نام کرده باشید نیز این قائده پا برجاست و کودک می تواند دوستان زیادی که خصیصه ورزشکار بودن دارند، را پیدا کند.

همچنین امروزه مدارس تیراندازی وجود دارند که علاوه بر آموزش ، تیم های خودشان را داشته و با تیم های مدارس دیگر مسابقه میدهند و کودکان در این مدارس میتوانند به صورت حرفه ای این ورزش را ادامه دهند.

 

کودکان را از دردسر و انحراف ها دور نگه میدارد

به نظر میرسد در هر نسلی که میگذرد ، کودکان در معرض وسوسه های بیشتر و بیشتری هستند که آنها را در زندگی سردرگم و منحرف نموده و به بیراهه میکشاند.

در دنیای امروز ، پرورش کودکان امر آسانی نبوده و هر فعالیتی که بتواند بچه ها را بخصوص در سنین نوجوانی از این وسوسه ها به دور نگه دارد ، ارزش امتحان کردن را دارد.

تیراندازی برای کودک در ابتدا یک سرگرمی معمولی بوده و کودک صرفا به دلیل جدید بودن به دنبال آن میرود اما بعد از مدتی برای کودک تبدیل به یک علاقه مندی شده و کودک سعی میکند مهارت های خود را در این زمینه تقویت کند. چرا که این ورزش هرگز کسل کننده نمیشود و همیشه جذاب بوده و تاثیر پایداری برروی کودک شما خواهد داشت.

کودکانی که اینگونه رشد میکنند با گذشت زمان بیشتر درگیر ورزش شده و این امر  کمک میکند که ذهن آنها  با امور مثبت احاطه شده و از آثار منفی مصون بمانند.

 

تیراندازی کودکان

 

تیراندازی ، ورزشی برای همه کودکان

شاید ارزشمند ترین جنبه تیراندازی این باشد که محدودیتی برای هیچکس از جمله کودکان ندارد.

کودک در هر سنی می تواند با این سرگرمی آشنا شده و با رعایت احتیاط مشغول این بازی شود.

 

بیشتر بخوانید: توصیه هایی به والدین برای ترغیب کودکان به انجام بازی های فیزیکی و پرتحرک

 

اگر کودک شما تاکنون تیراندازی را امتحان نکرده است به او پیشنهاد کنید که حتما آنرا امتحان کند.

احتمالا تیراندازی به سرگرمی مورد علاقه او تبدیل خواهد شد و او به سرعت از همه محسنات بی نظیری که در این مطلب کیدمام بیان شد، بهره مند خواهد گردید.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=62595

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا