رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

نقش “زمان” در افزایش شانس بارداری را جدی بگیرید

نقش زمان

نقش “زمان” در افزایش شانس بارداری را جدی بگیرید

زمان عامل مهمی درافزایش شانس بارداری است.

اگر به زمان زنده ماندن اسپرم طی سه تا پنج روز و زنده ماندن تخمک در 12 تا 24 ساعت توجه کنید می توانید با برنامه ریزی دقیق در زمان نزدیکی خود بدون مشکل باردار شوید.

در این مطلب شما در خصوص نقش زمان در افزایش شانس بارداری نکات مفیدی خواهید خواند.

به همین منظور لازم است تا شما در روزهای نزدیک به تخمک‌گذاری و همچنین در روز تخمک‌گذاری، هر روز رابطه جنسی داشته باشید و با تشخیص روزهای بارور جهت بارداری اقدام کنید و شانس بارداری را به میزان زیادی افزایش دهید.

در زنانی که عادت ماهانۀ منظمی دارند و طول آن ۲۸ روز است، روز‌های باروری معمولاً از ۱۷ روز پیش از شروع عادت ماهانۀ بعدی شروع می‌شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. 

نزدیکی جنسی در روزهای باروری، احتمال حضور اسپرم سالم در لولۀ رحم هنگام آزاد شدن تخمک را افزایش می‌دهد.

بسیاری از زنان، ۱۲ دوره عادت ماهانه را در هر سال تجربه می‌کنند، اما در برخی افراد این تعداد کمتر یا بیشتر است.

استرس، ورزش سنگین، کاهش یا افزایش وزن بیش از حد یا برخی از بیماری‌ها ممکن است منجر به اختلال در دورۀ شما شود. هرچه دورۀ شما نامنظم‌تر باشد، پیش‌بینی تخمک‌گذاری نیز مشکل‌تر می‌شود. 

نحوه تشخیص زمان تخمک گذاری

اگر دوره‌های عادت ماهانه شما نامنظم است، می‌توانید به صورت تقریبی روز‌های باروری خود را مشخص کنید.

فرض کنید دورۀ شما در یک ماه ۲۸ روز، در ماه بعد ۲۱ روز و در ماه پس از آن ۳۲ روز باشد.

طی چند ماه این تاریخ‌ها را یادداشت کنید، سپس عدد ۱۷ را از کوتاه‌ترین طول دورۀ خود کم کنید و عدد ۱۱ را از بلندترین طول دوره؛ در این حالت روز‌هایی که در آن شانس باروری زیاد است مشخص خواهد شد.

این روزها از ابتدای شروع عادت ماهانه شما محاسبه می‌شود و شما بهتر است هر دو روز یک بار در این مدت نزدیکی داشته باشید تا شانس بارداری شما افزایش پیدا کند.

اگر دوره‌های شما نامنظم است و بیش از ۳۵ روز نیز طول می‌کشد، لازم است با پزشک متخصص ملاقات کنید تا پزشک بتواند علت اصلی این مشکل را بررسی کند.

ممکن است مشکلاتی از جمله سندرم پلی‌کیستیک تخمدان، اختلال در تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن بیش از اندازه یا افزایش میزان پرولاکتین باعث این اختلال در عادت ماهانۀ شما باشد.

بهتر است صبور باشید و بدانید که شما مجبور نیستید نمودار دمای پایۀ بدنتان را رسم کنید یا اعداد و تاریخ‌های پیچیده‌ای را ثبت و ضبط کنید تا بتوانید باردار شوید، حتی نیازی هم نیست که برای باردار شدن ارگاسم داشته باشید.

اگر حداقل دو یا سه بار در هفته، به طور پیوسته نزدیکی جنسی داشته باشید، در این صورت قانون میانگین به احتمال زیاد کار خود را به شکل صحیح انجام خواهد داد و شانس بارداری شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه زمان تخمک گذاری را تشخیص دهیم؟

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=1972

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا