رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

قبل از بچه دار شدن باید بدانید

قبل از بچه دار شدن بدانید

قبل از اینکه کودک شما به دنیا بیاید بارها تصور کرده اید که همراه با او و با یک شور و شوق خاص در آغوش خانواده نشسته اید و از اینکه مادر شده اید احساس بسیار خوبی دارید. اما لازم است موضوعاتی را قبل از بچه دار شدن بدانید.

در این مطلب کیدمام لازم است قبل از به دنیا آمدن کودک دلبندتان از مورادی آگاهی یابید که امکان دارد تا به امروز کسی آنها را به شما نگفته باشد و شما نیز توجهی به آن نداشته باشید را با هم مرور میکنیم.

بعد از اینکه فرزند شما پا به عرصه گینی نهاد، کارهایی است که یا آن را کنار میگذارید و یا آن را در روال زندگی خود کم میکنید. از سوی دیگر امور و کارهایی را باید در طی شبانه روز انجام دهید. با ما همراه باشید؛

 

هفت موضوعی که قبل از بچه دار شدن باید بدانید

1. کم خوابی و مراقبت از بچه در اکثر ساعت شبانه روز

اولین نکته ای که قبل از بچه دار شدن باید آن را بدانید این است که مانند قبل نمی توانید مقدار زیادی از روز را استراحت کرده و به کارهای شخصی خود بپردازید.

فرزندآوری و بچه دار شدن با داشتن مزیت ها و شیرینی های بسیار زیادی که دارد در بعضی از موارد و بخصوص در ماه های اول، دارای سختی هایی نیز می باشد.
یک چیز معمولی که قبل از بچه دار شدن باید بدانید و به آن توجه کنید این است که کودک شما در بسیاری از ساعات‌ شبانه‌روز بیدار است و شما نیز باید برای مواظبت از او و تامین نیازهای اولیه اش، باید در کنارش بیدار باشید و از فرزند خود مراقبت نمایید.

 

2. کم تجربه گی و سختی برای اول کار

در اول کار و برای اولین بار که شما بچه دار می شوید قطعاً مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که شما باید به آنها توجه داشته باشید.

سخت ترین زمان هر والدینی ماه اول و مربوط به اولین بچه خود می باشد.

زیرا به دلیل بی تجربگی و نداشتن تجربه کافی برای تامین نیازهای نوزاد و اینکه در حال حاضر کودک به چه چیزی نیاز دارد و برای چه گریه می کند، چیز بسیار سختی است. در این مواقع تجربه اطرافیان شما به ویژه کسانی که با آنها احساس صمیمیت دارید، بسیار کمک حال شما خواهد بود.

لازم به ذکر است این موضوع به سرعت در ماه‌ های آتی زندگی کودک و در تولد کودکان بعد از بین خواهد رفت و شما با استفاده از تجربه های قبل می‌توانید حتی ماه اول بچه داری را برای خود کمی آسان تر نمایید.

 

قبل از بچه دار شدن بدانید

 

3. سوالات و موضوعاتی که امکان دارد شما را نگران کند

مسائل مربوط به رشد و تربیت فرزندان بسیار چالش برانگیز است و در طی زمان سوالاتی همچون اینکه چرا فرزند من دیرتر از دیگر کودکان صحبت کردن و یا راه رفتن را هنوز نیاموخته است و مواردی از این دست، باعث ایجاد نگرانی شما می گردد.

این موضوع از جمله مواردی است که قبل از بچه دار شدن باید بدانید و امکان دارد برای بعضی از پدر و مادرها استرس آور باشد.

حساسیت و سوالات بی پاسخ در خصوص زمان از شیر گرفته شدن، صحبت کردن، راه رفتن، گرفتن کودک از پوشک، اطلاع به پدر و مادر در هنگام داشتن دستشویی و هزاران سوالی که برای کودکان مختلف، متفاوت است موضوع پیچیده و سختی است که امکان دارد یافتن پاسخ آن زمان زیادی را به خود اختصاص دهد.

 

4. مادران شاغل قبل از بچه دار شدن بدانید

یکی دیگر از مواردی که قبل از بچه دار شدن باید بدانید این است که مادرانی که در بیرون منزل شاغل هستند مجبوراند نسبت به مادرانی که خانه دار هستند وقت کمتری از شبانه روز خود را استحراحت نمایند.

در زمان نوزادی و بخصوص ماه های اول به دنیا آمدن فرزند، کودک شما به وجود شما نیاز دارد و اگر شما نسبت به این موضوع حساس هستید مجبورید که او را در آغوش کشیده و به او شیر دهید و یا او را نوازش کرده و او در بغل شما به خواب شیرین رود.

مطابق بررسی محققان کودکانی که در سنین پایین وجود والدین به ویژه مادر خود را در نزدیکی خود تجربه کرده اند نسبت به سایر کودکان از آرامش و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بوده اند.

به عنوان نمونه هنگام شیردهی به کودک، صدای نبض و پوست مادر آرامش فوق العاده ای را در کودک ایجاد میکند. در نتیجه اگر شما ساعات زیادی کودک خود را نمیبینید، مجبور هستید ساعات دیگر باقیمانده شبانه روز را به او اختصاص دهید.

 

همچنین بخوانید: مزایای شیر مادر برای نوزاد

 

5. گریه زیاد و بی تابی کودکان

امکان دارد گریه های بی امان فرزندتان صبر و حوصله شما را کم کند و قبل از بچه دار شدن باید بدانید که نوزاد در طی شبانه روز به دلایل مختلف شروع به گریه کردن میکند.

این موضوع به دلیل خواسته های مختلف او مانند گرسنگی و تشنگی، دل درد، قولنج در نوزاد و خیلی از مواردی باشد که فکرش را هم نمیکنید.

ما توصیه میکنیم حتما مطلب روانشناسی نوزاد را جهت یافتن پاسخ بسیاری از سوالات خود، مطالعه کنید.

 

همچنین بخوانید: آرام کردن نوزاد بعد از تزریق واکسن

 

6. افکار منفی که در اول کار به سراغ شما می آید

باتوجه به مشکلاتی که نسبت به آن آگاهی ندارید ممکن است در اول راه بچه داری فکر کنید که زندگی خود را خراب کردید.

قبل از بچه دار شدن باید بدانید که احساس یاس، افسردگی، سرخوردگی و تنهایی از موضوعاتی است که احتمال دارد به سراغ شما آید.

این موضوع به این دلیل است که شما از تجربه کافی برخوردار نیستید. ولی نگران نباشید. شما در ادامه مسیر و با کسب مهارت هایی در بزرگ کردن فرزندان خود این موضوع را خواهید فهمید که چقدر داشتن فرزند برای پدر و مادر شیرین خواهد بود.

پس در ابتدای امر اصلاً به این موضوعات فکر نکنید و تمرکز خود را در بر روی رشد و تربیت صحیح فرزندان خود قرار دهید.

 

blank

 

7. خرابکاری و شکستن وسایل توسط کودک

شما به عنوان مادر قبل از بچه دار شدن باید بدانید که امکان دارد در مهمانی ها و یا دورهمی ها، فرزندتان دست به خرابکاری های بزنند که موجب شود شما خسارت های بسیار زیادی ببینید و یا احساس شرمندگی کنید.

این موضوع تنها در سال های اولیه رشد کودک شدت دارد و بعد از رسیدن درک کودک به اندازه که بفهمد چه چیز خوب و چه چیزی بد است، می توانید با تربیتی هوشمندانه این خرابکاری ها را به حداقل برسانید.

 

هدف از ارائه این مطلب در کیدمام افزایش اگاهی و درنتیجه افزایش مهارت و توانایی شما در خصوص مطالبی است که قبل از بچه دار شدن باید بدانید تا بتوانید لحظات زیبایی را در کنار نوزاد دلبندتان سپری نمایید.

فرزندداری با مشکلات زیادی که به همراه دارد اما شیرینی های بسیار زیادی را  هم به همراه دارد که مشکلات پیش رو را برای شما آسان می کند. پس به هیچ وجه نگران نباشید.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=62079

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا