رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

راهنمای انتخاب کیسه خواب مناسب نوزاد و کودک

کیسه خواب نوزاد

کیسه خواب نوزاد گزینه مناسبی برای پدر و مادرهایی است که نگران نحوه خواب کودک در شب هستند.

کیسه خواب کودک در اصل، یک روتختی است که طفل شما درون آن قرار میگیرد و نسبت به پتوهای سنتی مزایایی داد.

کیسه خواب نه تنها برای راحتی و آسایش کودک شما در طول شب بسیار عالی است ، بلکه طبق تحقیقات انجام گرفته ، یک کیسه خواب کودک مناسب از جمله ملزومات خواب بی خطر برای کودک شماست زیرا می تواند احتمال ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را کاهش دهد.

کیدمام این راهنمای مفید را برای خرید محصولات خواب ایمن تر برای کودک شما گردآوری کرده است. با ما همراه باشید.

 

کیسه خواب نوزاد چیست؟

این محصول دقیقاً مانند کیسه خواب بزرگسالان ، یک کیسه خواب است که در سایز کوچکتر تولید شده و کودک شما می تواند در آن بخوابد.

وقتی کودک در کیسه خواب قرار دارد با پیچ و تاب خوردن هیچ لایه ای روی هم نخواهد افتاد و در عین حال سر کودک به راحتی حرکت می کند و تنفس نوزاد به خوبی انجام می شود.

 

مزایای کیسه خواب کودک چیست؟

اگر کیسه خواب مناسبی را انتخاب کنید و کودک را به درستی درون آن قرار دهید می توانید مطمئن باشید که گردن نوزاد در قسمت راحت و نرمی قرار گرفته و در عین حال تنفس او نیز  به خوبی انجام می شود.

علاوه بر این ، کیسه خواب نوزاد می تواند در تمام طول شب درجه حرارت را در یک حالت نگه دارد و کمتر باعث بیدار شدن کودک در طول شب گردد.

 

همچنین بخوانید: حمام کردن نوزاد را با آرامش انجام دهید

 

چگونه کودک من باید داخل کیسه خواب خود قرار بگیرد؟

کودک را باید به نحوی در کیسه خواب قرار داد که گردن او بیرون از لبه بالایی کیسه قرار گیرد و بازوها نیز در جای خود قرار گیرند به طوری که کودک نتواند آنها را به داخل کیسه بازگرداند.

کیسه های خواب به طور معمول به گونه ای طراحی می شوند تا اندازه آن برای نوزادان کوچکتر نیز تنظیم شود و تغییر سایز پوشک ها نیز مشکلی را در این خصوص ایجاد نکند.

کیسه خواب نوزاد

 

کیسه خواب نوزاد چقدر باید ضخامت داشته باشد؟

میزان زیاد الیاف در یک کیسه خواب دقیقاً مانند کیسه های خواب بزرگ، پارچه را سنگین می کند. اما برخلاف کیسه های خواب بزرگ ، کودک شما قادر نخواهد بود خود را با یک درجه حرارت دلخواه وفق بدهد، بنابراین مهم است که شما انتخاب صحیحی را انجام دهید.

به عنوان یک قاعده کلی ، هر چه اتاق گرمتر باشد ، ضخامت کیسه خواب نوزاد باید پایین تر باشد.

برای دمای محیط کمتر از 14 درجه سانتیگراد ، ضخامت 3.5 را انتخاب کنید ، و برای خوابیدن در اتاقی بالاتر از 25 درجه سانتیگراد ، حداکثر ضخامت 5/0 کافی خواهد بود.

ضخامت 2.5 گرم برای دمای 17 تا 21 درجه مناسب است و بین دمای 22 تا 25 درجه، الیاف سبک وزن 1.5 را انتخاب کنید.

 

کودک من در کیسه خواب چه لباسی بپوشد؟

شما می توانید در دماهای گرمتر ، کودک خود را با یک لباس پنبه ای آستین کوتاه در درون کیسه خواب نوزاد بپوشانید، اما برای شب های سردتر پوشش بیشتری لازم خواهد بود.

یک دست لباس سبک وزن پنبه ای برای شب ها مناسب خواهد بود و در شرایطی مثل سرماخوردگی ، یک لباس گرم را نیز به پوشش قبلی اضافه کنید.

 

حتما ببینید: کلیپ اختصاصی کیدمام در خصوص خواب نوزاد

 

همانطور که در این مطلب کیدمام نیز اشاره شد، کیسه خواب نوزاد محصولی هوشمندانه است که باعث خواب راحت کودک می شود و  از سوی دیگر از بروز خطرات احتمالی موقع خواب نوزاد پیشگیری می نماید.

شما می توانید در هنگام تهیه سیسمونی آن را جزو اقلام خرید در نظر بگیرید.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=62478

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا