رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

ریزش مو پس از زایمان : چگونه موهایتان را بعد از بارداری تقویت کنید

ریزش مو پس از زایمان

اگر شما متوجه ریزش مو خود پس از زایمان شده اید نگران نباشید؛ این مسئله طبیعی است.

اغلب زنان در سه ماهه بعد از زایمان ریزش مو را تجربه میکند. اگرچه عده ای دیگر از مادران نیز مخصوصا اگر به فرزند خود شیر میدهند، مدتی بیشتر از سه ماه اول، ریزش مو را تجربه میکنند.

تقریبا برای متوقف کردن این پدیده کار زیادی نمیتوانید انجام دهید اما با رسیدگی و مراقبت از موهایتان ، استفاده از برخی محصولات و اصلاحات اندکی در رژیم غذایی میتوانید دوباره ریشه مو را تحریک به رشد مجدد کنید.

در وهله اول به این نکته توجه داشته باشید که اضطراب و استرس در این زمینه ، تنها ریزش موهایتان را تشدید خواهد کرد پس با کیدمام همراه باشید؛

 

چه چیزی باعث ریزش مو بعد از بارداری میشود؟

در طول دوره بارداری ، بدن افزایش ناگهانی ترشح هورمون استروژن و پروژسترون را تجربه میکند که رشد مو ها را تقویت کرده و باعث درخشندگی و  ضخامت بیشتر آنها میشود که این امر به ” درخشش دوران بارداری ” نیز معروف است.

متاسفانه برای اکثر مادران این پدیده بعد از به دنیا آمدن فرزندشان دوام چندانی ندارد چرا که بعد از زایمان ترشح هورمون ها افت چشمگیری میکند و در نتیجه آن موها شروع به ریزش و ضعیف شدن میکنند.

این تغییر در وهله اول میتواند برای شما نگران کننده باشد. اما نگران نباشید چرا که پس از مدتی هورمونهای شما تنظیم خواهد شد و بدن و موهای شما به ریتم عادی خود باز خواهد گشت.

 

ریزش مو بعد از زایمان تا چه زمانی ادامه دارد؟

ریزش مو معمولا 10 الی 12 هفته ادامه دار خواهد بود و پس از آن موهای جدید شروع به رشد خواهند کرد.

اما اگر ریزش مو بعد از این مدت نیز ادامه داشته باشد احتمالا به دلایل دیگری مانند استرس ، رژیم غذایی و عدم تعادل هورمونی میباشد که در این صورت نیاز است که با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

چه غذاهایی میتواند ریزش مو پس از زایمان را کنترل کند؟

موها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین یک رژیم غذایی سالم و متعادل میتواند آنها را تحریک به رشد دوباره کند.

سبزیجات تیره مانند کاهو و اسفناج و بروکلی ، انواع توت ها ، غذای های پروتئینی مانند گوشت قرمز ، ماهی ، پنیر و عدس همگی در رشد و تقویت مو موثر هستند.

همچنین برای میان وعده ها تخم مرغ آب پز یک منبع بی نظیر از پروتئین و بیوتین است که میتواند به رشد سریع تر مو ها کمک کند.

به یاد داشته باشید بعد از زایمان زمان مناسبی است که با یک آزمایش خون مطمئن شوید که کمبودی در ویتامین ها و مواد معدنی ندارید.

البته اگر به فرزندتان شیر میدهید قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی با پزشک زنان و زایمان خود مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید: مواد مغذی مورد نیاز بدن را بشناسید.

 

یک برنامه روزانه برای مراقبت مو

ریزش مو پس از زایمان 1

با وجود یک نوزاد تازه متولد شده این کار میتواند قدری سخت باشد اما اگر میتوانید روزانه مقداری زمان را برای ماساژ معمولی سرتان کنار بگذارید. این کار میتواند رشد سالم مو را سرعت ببخشد.

از همسر یا اطرافیان بخواهید که پوست سرتان را به آرامی با دست یا انگشتان خود ماساژ دهد که باعث تقویت جریان خون و همچنین ریلکس شدن شما خواهد شد.

همچنین شانه زدن هر شب پوست سر با یک برس نرم میتواند چرخه خون را در سر تقویت کند و ریزش مو را کاهش دهد.

 

به موهایتان یک مدل جدید بدهید

ریزش مو اغلب در قسمت جلوی سر با تار های موی ضعیف ، کوچک و نازک قابل مشاهده است. پس چرا یک ظاهر جدید با مدل موی چتری را امتحان نکنید؟!

مدل موی چتری برای اضافه نمودن حجم، به موها بسیار مناسب است و کمک میکند که موها پر تر و ضخیم تر به نظر برسند.

از طرفی، یک مدل موی کوتاه نیز میتواند مو ها را حجیم تر نشان دهد و مدیریت کردن آن نیز راحت تر است به ویژه وقتی موضوع دستان کوچکی که موهای مادرش را میکشد به میان میاید!

 

مدل های مو برای پنهان سازی مو های نازک و ضعیف

مطمئنا بعد از تولد فرزندتان سرتان بسیار شلوغ است و  فرصت رفتن به یک سالن زیبایی را ندارید.

اگر میخواهید بین نوبت های اصلاح احساس زیبایی و اعتماد به نفس داشته باشید مدل موهای آسانی وجود دارند که به راحتی میتوانند موهای نازک و ضعیف را بپوشانند.

 

برای شروع یک مدل موی دم اسبی خوب را دست کم نگیرید؛ با این تغییر ساده دوباره عاشق موهایتان خواهید شد.

ابتدا با شانه سعی کنید به موهای بالای سرتان حجم دهید و قسمت های کم پشت شده را پنهان کنید. اکنون فرصت خوبی برای اضافه کردن شامپو خشک یا پودر حجم دهنده مو است.

در مرحله بعدی دوباره با استفاده از یک برس به آرامی به موهایتان حجم دهید و آنرا با استفاده از یک کش مو به حالت دم اسبی محکم کنید.

سپس یک دسته از موهای دم اسبی شده را بگیرید و آنرا دور کش مو بپیچید و آنرا با یک سنجاق سر محکم کنید. با این مدل ریزش مو شما کمتر به چشم میاید.

 

مدل موی فرق وسط یا فرق کج را نیز امتحان کنید.

تغییر فرق موها در سر یکی از ساده ترین روش های قدیمی است که به شما کمک میکند تا موهایتان پرحجم تر به نظر برسد.

پس با امتحان کردن فرق وسط یا فرق کج نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید و توجه خود یا دیگران را از ریزش مو هایتان بکاهید.

 

یکی دیگر از روش های حجیم نشان دادن موها، موج دادن به آنها است.

این روش ساده نیز موها را پر حجم تر از حالت عادی نشان میدهد. برای موج دادن به موها می توانید از چند روش ساده استفاده کنید.

بطور مثال اگر بعد حمام موهای شما با هوای آزاد خشک شود و یا اینکه موهای خود را ببافید و بعد از گذشت چند ساعت آنها را با دست (نه با شانه و برس) باز کنید، از راه هایی است که به مواج شدن مو کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: برنامه موثر برای مراقبت از پوست

 

ریزش مو بعد از زایمان مشکلی است که بسیاری از مادران آن را تجربه می کنند. در این مطلب کیدمام متوجه شدیم که این موضوع در حالت نرمال، با گذشت زمان برطرف می گردد.

اما در صورتی که بیش از شش ماه است که از زایمان شما می گذرد و ریزش موهای شما متوقف نشده است، پیشنهاد میکنیم از روش های درمانی طب نوین و طب سنتی و یا با مراجعه به یک متخصص پوست و مو این موضوع را برطرف نمایید.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=62418

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا