رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2

با کاربردهای کریر برای نوزاد آشنا شویم

کریر

خریدن کریردر سیسمونی یکی از سوالات متدوال مادرهاست. اینکه واقعا کریر برای نوزاد کاربردی دارد یا نه؟

برای پاسخ به سوالات فوق تا انتها با کیدمام باشید.

برای اینکه نگرانی‌تان را از بین ببریم یا کمک کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید، لازم است بدانید که هدف از انتخاب هر یک از وسایل موردنیاز نوزاد و مادر، آسایش، راحتی و از همه مهتر ایمنی و سلامتی هر دو می‌باشد.

بنابراین اول رعایت نکات ایمنی و استانداردها در خرید و بعد تنوع طرح و رنگ، موردی است که در اولویت بعدی انتخاب قرار می‌گیرد.

پس در درجه اول موقع خرید کریر نوزاد (Carrier)، دقت کنید که علامت استاندارد در آن لحاظ شده باشد.

این را می‌توانید از طریق درج حرف E در بسته‌بندی آن متوجه شوید.

استاندارد بودن به این معناست که در طراحی کریر تمام موارد لازم جهت سلامتی و راحتی نوزاد در نظر گرفته‌شده است و اذیت نمی‌شود.

هنگام خرید کریر نوزاد جدا از طرح و رنگ آن‌که می‌خواهید زیبا و جذاب باشد، به نوع پارچه‌های استفاده‌شده در آن‌هم دقت کنید.

این که برای پوست نرم و لطیف نوزاد، حساسیت ایجاد نکند و مناسب و کاملاً ضد باکتری، ضد تعریق و ضد حساسیت باشد.

به استحکام و مقاومت کلی کریر نوزاد دقت کنید که قابلیت تحمل وزن کودک شما را داشته باشد.

کاربرد کریر نوزاد در سیسمونی کجاست؟

  • وقتی از استاندارد بودن کریر مطمئن شدید، حالا به شرایط مکانی، اجتماعی، زمانی و اقتصادی خود توجه کنید.

ما در کیدمام مواردی که می‌توانید از کریر استفاده کنید را برایتان لیست می‌کنیم و تصمیم را به عهده شما می‌گذاریم.

  • وقتی‌که قرار است از بیمارستان به همراه فرزند عزیزتان مرخص شوید، می‌توانید برای راحتی و آسایش خود و نوزاد، او را در کریرقرار دهید و جابه‌جا کنید.
  • اگر زیاد با دوستان و خانواده به مهمانی‌ها دعوت می‌شوید و مدت زیادی را در دوران نوزادی فرزندتان، بیرون از منزل هستید، برای بهتر خوابیدن، امنیت جای نوزاد و حمل بهترش می‌توانید از کریر استفاده کنید.
  • وقتی‌که برای یک خرید کوچک برای خانه یا یک چکآپ و رفتن به درمانگاه معمولی نیاز است که فاصله کوتاهی ازنظر زمان و مسافت، از منزل دور شوید.
  • اگر اهل سفر هستید و در فاصله‌های کوتاهی به گردش و تفریح مختلف می‌روید، می‌توانید نوزاد را در کریر در داخل ماشین ببرید واز سفری خوب و خوش لذت ببرید.
  • برای رفتن به پارک نزدیک محل زندگی خود و لذت بردن از فضای دل‌نشین و طبیعت زیبای آن به همراه عضو جدید خانواده، می‌توانید از کریر استفاده کنید.
  • بعد از ۶ ماهگی که کودک می‌تواند کمی بنشیند، می‌توانید او را داخل کریر بگذارید و با قرار دادن آن جلوی تلویزیون با تماشای تصاویر رنگی و زیبای کارتون‌های کودکانه سرگرمش کنید.
  • حتی شاید جالب باشد که برایتان بگوییم، بعضی از مادران عزیز در تجربیات ماه‌های اولیه تولد فرزندشان این‌گونه گفته‌اند که ازکریر کودک، داخل منزل هم استفاده کرده‌اند .

این نکته می‌تواند مورد خوبی باشد برای اینکه بتوانید در هرجایی از منزل که هستید هم‌زمان به کار خود برسید و از وجود نوزاد در یک جای بدون خطر، آسوده‌خاطر باشید.

طراحی کریر ها

در قسمت کاربری، مشخصات و توضیحات، نوشته‌شده است که برای نوزادان تا وزن چند کیلوگرم مورداستفاده قرار بگیرد.

به همین خاطر اگر فکر می‌کنید که تا آن موقع، زیاد نیازی به بیرون رفتن از منزل نخواهید داشت و ترجیح می‌دهید زمان بیشتری را در خانه و کنار موجود دوست‌داشتنی تازه‌وارد خود سپری کنید، نیازی نیست کریر را قبل از به دنیا آمدنش خریداری کنید و هر زمان که نیازی به خرید کریر یا وسایل دیگر داشتید، اقدام کنید.

مادری گفته است که من نتوانسته‌ام از ماه‌های اول برای دخترم از کریر استفاده کنم، چون داخل کریر گودی زیادی داشت و ترسیدم که بچه من ازنظر جسمی صدمه ببیند.

طراحی کریر‌ها معمولاً این‌گونه است که وسط آن حالت گود و عمیق‌تری نسبت به بقیه قسمت‌های اطرافش دارد.

می‌توانید از یک تشک خیلی کوچک یا بالشتک برای هم‌سطح شدن فضای داخل و راحتی و سلامتی نوزاد عزیزتان استفاده کنید.

یک قابلیت خیلی کاربردی و مهم هم در برخی کریرهای نوزاد وجود دارد و آن‌هم این است که می‌توانید همانند گهواره از آن برای تکان دادن و آرام نمودن نوزاد بهره ببرید.

بنابراین اگر این ویژگی در کریر می‌تواند مورد مناسبی جهت انتخاب کریر بچه باشد، به آن توجه کنید.

blank

خرید کریر‌هایی که می‌توانند تبدیل به صندلی ماشین شوند!!! ایرانی یا خارجی؟

مواردی که در بالا ذکر شد، کاربردهای کریر نوزاد در زمان و مکان‌های مختلف بوده است.

اما با تمام این توضیحات، هنوز هم نکاتی هست که دانستن آن‌ها به خرید بهتر شما کمک می‌کند.

برای مثال اگر صاحب خودروی شخصی هستید و می‌دانید اکثر اوقات با آن رفت‌وآمد می‌کنید، می‌توانید آن نوعی از کریر را بخرید که قابلیت تبدیل‌شدن به صندلی خودرو یا صندلی ماشین را داشته باشد.

هنگام خرید دقت کنید که دارای کمربندهای ایمنیبرای محافظت از سرو گردن و تمام قسمت‌های بدن نوزاد باشد.

معمولاً کریر نوزاد، در حالت عادی از طریق کمربندهای خودرو یا شاسی‌های تعبیه‌شده در کریر روی صندلی ماشین ثابت و ایمن می‌شود.

اما اگر بخواهید به‌عنوان صندلی ماشین هم از آن استفاده کنید، چون ابزار و امکانات جانبی دیگر جهت تبدیل‌شدن دارد، قیمت بیشتری باید برای این وسیله دوکاره بپردازید .

معمولاً در کریرهای ایرانی تولیدشده، این قابلیت وجود ندارد که به‌راحتی تبدیل به صندلی ماشین شود.

در مدل‌های کریر خارجی، می‌توان به‌واسطه یک ضامن، کریر نوزاد را به صندلی ماشین نوزاد تبدیل کرد.

برای افرادی که قیمت این کریر‌ها برایشان اهمیت دارد هم ذکر این نکته بد نیست که بگوییم، یک محصول خارجی که قابلیت این را دارد که تبدیل به صندلی ماشین شود، قیمت بسیار بالایی دارد .

شما می‌توانید به‌صورت جداگانه یک کریر نوزاد ایرانی باکیفیت ودوام بالا به همراه یک صندلی خودرو ایرانی با استقامت عالی خریداری نمایید که درنهایت قیمت مجموع این دو وسیله نسبت به مدل خارجی، خیلی کمتر خواهد بود و نیازی ندارید که هزینه اضافه بابت خرید این کریر بپردازید.

لینک کوتاه این مطلب:

https://kidmam.ir/?p=55021

اشتراک گذاری این مطلب

مطالب مرتبط

مشاغل VIP

دکتر مریم شهبازی
آتلیه عکاسی سها
کودک
جشن
کلینیک
آتلیه
مهدکودک
ماساژ
رستوران
سیسمونی
اسباب بازی
لیاس مادر
لباس کودک

رپرتاژ

تبلیغات

دلپری 2
تبلیغ 2
پیمایش به بالا